Banki dołączają do Programu „Rodzina 500+"

Data publikacji:2016-03-17
  • Logo pr. Rodzina 500Plus
    Logo pr. Rodzina 500Plus

Do programu "Rodzina 500+" dołączają kolejne instytucje bankowe. Odpowiednie porozumienie zostało zawarte z bankami:

  • Alior Bank SA,
  • Bank BPH SA,
  • Bank Handlowy w Warszawie SA,
  • Bank Millennium SA,
  • Bank Pekao SA,
  • Bank Pocztowy SA,
  • Bank Polskiej Spółdzielczości SA,
  • Bank Zachodni WBK SA,
  • FM Bank PBP SA (Smart Bank),
  • ING Bank Śląski SA,
  • mBank SA,
  • PKO Bank Polski SA,
  • Raiffeisen Bank Polska SA,
  • SGB-Bank SA,
  • Bank Ochrony Środowiska SA,
  • Getin Noble Bank SA,
  • Deutsche Bank SA,
  • Credit Agricole Bank Polska SA

i dotyczy współpracy w zakresie składania wniosków za pośrednictwem systemów bankowości elektronicznej.

Rodzic lub opiekun będzie mógł za pomocą serwisu internetowego swojego banku złożyć wniosek o świadczenie „Rodzina 500 plus”. Rolą banku w tym procesie jest udostępnienie i wysłanie wniosku do Organu prowadzącego w gminie. Tożsamość osoby składajacej wniosek będzie weryfikowana przez bank. Usługa nie będzie wiązać się z kosztami po stronie klienta.

Bank nie będzie gromadził danych, weryfikował danych podanych we wniosku oraz załączników. Dalsza ścieżka obsługi wniosku będzie prowadzona przez samorząd i to on będzie informował o przyznaniu świadczenia.

Wnioski będzie można składać bezpłatnie od 1 kwietnia 2016 r. Jeśli wniosek zostanie złożony w ciągu pierwszych 3 miesięcy - tj. od 1 kwietnia 2016 do 1 lipca 2016 - rodzice dostaną wyrównanie wstecz. W kolejnych miesiącach świadczenie będzie wypłacane od miesiąca, w którym rodzice złożą wniosek. Do programu będzie można dołączyć w dowolnym momencie.