Wycieczka do Spały i Inowłodza

Data publikacji:2013.08.23

Rankiem 23 lipca 2013r. wyruszyliśmy na kolejną wycieczkę. Tym razem do Inowłodza, dawnego nadpilicznego kurortu i ulubionego letniska Juliana Tuwima. Zaczęliśmy zwiedzanie od najwyższego obiektu kulturowego tej miejscowości – kościoła św. Idziego, wybudowanego w XII wieku na polecenie Władysława Hermana.

Po obejrzeniu surowego wnętrza z dziedzińca świątyni podziwialiśmy dolinę Pilicy, rzeki, która siedem wieków temu była ważnym polskim szlakiem handlowym. By strzec przepraw przez tę rzekę w czternastym wieku król Kazimierz Wielki otoczył Inowłódz murem i wybudował zamek, który został doszczętnie zniszczony podczas potopu szwedzkiego. Relikty warowni i innych pomieszczeń zamku były przez kilka lat restaurowane i dzisiaj są atrakcją regionu. Zamek i błonia wokół niego to następny obiekt który zwiedzaliśmy mile witani przez pracowników Gminnego Ośrodka Kultury i wójta gminy Zenona Chojnackiego.

W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na krótki relaks w Spale: najpierw spacer po parku, potem chwila wyciszenia w kościółku myśliwskim i ...dobre lody przy „Carskiej Wierzy” - dawnej wierzy wodnej z okresu carskiego.
W DDP zjawiliśmy się o godzinie 13.00. Dziękujemy za miłe spotkanie z historią regionu.